Blog Haber

Metaverse, oyna-kazan ve yeni ekonomik oyun modeli

Metaverse, oyna-kazan ve yeni ekonomik oyun modeli
Bu haber 10 Ekim 2021 - 20:04 'de eklendi ve 42 views kez görüntülendi.

Her zaman eğlence ile eşanlamlı olan oyun endüstrisi, son zamanlarda muazzam bir şekilde büyüdü ve artık oyun gündeme geldiğinde çok fazla paradan söz ediliyor. Web 3.0’ın piyasaya sürülmesinden bu yana, sektörde muazzam bir büyüme oldu. 2019’un sonunda, küresel oyun pazarının 152 milyar dolar değerinde olduğu bildirildi. Bu büyüme, Web 3.0’ın piyasaya sürülmesinden bu yana, Web 3.0 oyunlarının büyüdüğü ve artan benimsenme kazandığı tutarlı bir oran olduğu anlamına geliyordu. Çok para kazanılıyor ve bu da sırayla birçok yeni geliştiriciyi alana çekti.

İlgili: Yeni bir merkezi olmayan internet veya Web 3.0 mümkün mü?

Geçmişte oyun oynamak her zaman tek taraflı bir ilişki olmuştur; sadece oyun geliştiricileri veya sahipleri finansal kazanç elde ederken, oyuncular sadece eğlenmek ve harcamaya devam etmek için bırakılmıştır. Şimdi yeni bir ekonomik model tanıtıldı, ancak bundan önceki yıllarda oyuncular oyun oynamaya çok para harcadılar. 2020’de mobil uygulama endüstrisi, müşterilerin toplu olarak 143 milyar dolar harcadığını gördü. Oyun uygulamaları bu miktarın 100 milyar dolarını aldı. Bu, Google Play Store’da (Android cihazlar için) ve App Store’da (Apple cihazlar için) harcanan her doların %70’ini oyun uygulamalarının aldığı anlamına geliyordu. Yeni oyun modelinin piyasaya sürülmesiyle bile 2021’de mobil oyunlara 120 milyar doların üzerinde harcama yapılacağı tahmin ediliyor. Bu, 2020 rakamlarına göre %20’lik bir artışı temsil edecek.

Şimdi iki kez bahsettiğim yeni oyun modeli oyna-kazan oyun modeli. Oyna-kazan oyunlarına olan ilginin küresel COVID-19 salgını tarafından tetiklendiği yalan değil. Aynısı, bu oyunların barındırıldığı sanal dünyalar veya “metaverseler” için de söylenebilir.

İlgili: Oynamak için oynanan oyunlar, piyasalardaki bu yükseliş döneminin katalizörü

Metaverse nedir?

“Metaverse”, ötesinde anlamına gelen “meta” ve “evren” ön ekinin birleşimidir. Yani Metaverse, evrenin ötesinde bir dünyadır. Başka bir dünya, tabiri caizse. Metaverse’de sanal topraklar, avatarlar ve hatta binalar alınıp satılabilir. Bu genellikle kripto para birimleri kullanılarak yapılır. Bu sanal ortamlarda, insanlar arkadaşlarıyla özgürce dolaşabilir, etkinliklere katılabilir ve mal ve hizmet satın alabilir – temelde, gerçek dünyada yapabileceklerinin aynısını yaparak.

Küresel pandeminin bir sonucu olan karantinalar, insanları çevrimiçi dünyanın potansiyelini daha fazla araştırmaya itti ve dünyanın her yerinden cihazlarını kullanarak aynı anda hem iş yapabileceklerini hem de eğlenebileceklerini keşfettiler. . Bugün var olan meta veri birimlerinin çoğu, blok zincir teknolojisi tarafından desteklenmektedir ve bu sanal dünyalarda işlem yapmak için bir kullanıcının kripto para birimine veya değiştirilemez tokenlere (NFT’ler) ihtiyacı olacaktır. Bugün sahip olduğumuz birçok kazan-kazan oyununun, hem işlemler hem de oyun içi varlıkları ve ödülleri almak için kullanılan yerel kripto para birimleriyle kendi metaverseleri vardır.

İlgili: Yeni endüstri, yeni kurallar: Metaverse’i önyargısız inşa etmek

Oynamak için kazanılan oyunlar nelerdir?

Oyna-kazan oyun modeli, açık bir ekonomi fikrini benimser ve oyun ekosisteminde oynayarak ve zaman geçirerek değer katan her kullanıcıyı finansal olarak ödüllendirir. Geçmişte, oyunlarla ilgili algı, onların sadece eğlenmenin bir yolu olduğuydu. Yeni bir oyun sınıfı ortaya çıktıkça bu algı değişiyor. Bu oyunlar sadece eğlenceli değil, aynı zamanda cazip yatırım fırsatlarıdır. Yatırımlardan bahsetmişken, son zamanlarda endüstri, büyük risk sermayesi firmalarının buna çok para yatırdığını gördü. 2019’a kadar 18 ayda küresel oyun endüstrisine 9,6 milyar dolar kadar yatırım yapıldı ve 24 blockchain tabanlı oyun şirketi yalnızca 2021’in ilk yarısında 476 milyon dolarlık yatırım gördü.

Son zamanlarda, Axie Infinity ve The Sandbox gibi kazan-kazan oyunları popülerlik kazandı ve ortak noktaları ekonomik sistemleridir. Örneğin, bir oyuncunun oyun içi para birimiyle oyun içi varlıkları satın alabileceği geleneksel oyun The Sims’i ele alalım – ancak para birimi ve varlıkların gerçek dünyada hiçbir değeri yoktur. Bunun nedeni ise oyunda likidite için bir alt yapı olmamasıydı. Bir başka geleneksel oyun olan World of Warcraft, oyuncuların oyun içi varlıkları satın alabilecekleri ve karakterleri değiş tokuş edebilecekleri bir pazaryere sahiptir, ancak çok organize değildir. Oyna-kazan modeli ile birlikte Blockchain teknolojisi, tüm bu sorunları çözmüştür.

İlgili: 2050’den Masallar: NFT’ler üzerine kurulu bir dünyaya bakış

Oyna-kazan oyunları nasıl çalışır?

Oyna-kazan oyunlarının nasıl çalıştığını açıklamak için örnek olarak Axie Infinity’yi kullanacağım. Axie Infinity, Vietnamlı geliştirici Sky Mavis tarafından yaratılan Pokémon’dan ilham alan bir blockchain oyunudur. Şu anda bir milyondan fazla aktif günlük kullanıcısı var ve bu büyük sayıyı çeken şey, Axies adlı sevimli oyun içi yaratıklar. Kullanıcılar bu Eksenleri üretebilir, satın alabilir ve eğitebilir. Eksenler ayrıca görevleri yerine getirmek ve savaşlara katılmak için kullanılır. Oyunun amacı, Smooth Love Potion (SLP) adlı oyun içi bir jeton elde etmektir. SLP ile oyuncular Eksenlerini üretebilir, bu da onlara daha fazla kazanma avantajı sağlar.

Oyuncuların mümkün olduğu kadar çok SLP kazanmak istemelerinin bir başka nedeni de SLP’nin kripto para borsalarında alınıp satılabilen bir kripto para birimi olmasıdır. En iyi performans gösteren oyuncuların günde 1.500 SLP yaptığı söyleniyor. Bu, yazı yazılırken 250$ civarındadır (çünkü oynaklık döviz kurunun sürekli değişmesine neden olur). Axie yaratıklarının kendileri açık bir pazarda NFT olarak satılabilir. Oyuncular ayrıca emlak ve çiçekler gibi oyun içi varlıkları NFT olarak satabilirler. Dolayısıyla, Axie Infinity’nin bu kazan-kazan ekonomisinde oyuncular, kripto borsalarında satılabilen SLP kazanarak ve açık pazarlarda satılabilen Axies ve diğer oyun içi varlıkları alarak zamanlarının karşılığını alırlar.

Diğer oyna-kazan oyunları

Axie Infinity dışında, diğer oyna-kazan oyunları ve platformları piyasaya sürülmeye ayarlandı veya zaten piyasaya sürüldü ve onlarda potansiyel görüyorum.

bloktopyaPolygon tarafından desteklenen , kripto topluluğu için benzeri görülmemiş bir sanal gerçeklik deneyimi sağlayacak merkezi olmayan bir meta veri deposudur. Merkezi olmayan ve açık kaynaklı dünyalar içindeki sanal ve fiziksel dünyalar arasındaki köprü Metaverse’dir. Gayrimenkulün ve dijital sanatın dijital değerini yönetmek için protokoller ortaya çıkacak ve Polygon ağındaki NFT’ler, satın alınabilirlik ve hızlı işlemler nedeniyle bunun için kolaylaştırıcı olarak hareket edecek.

OneTo11 kullanıcılara spor bilgilerini genel zevkleri ve çıkarları için kullanmaları için yeni bir yol sağlamaya yönelik bir fantezi spor mobil uygulamasıdır. OneTo11, sporseverlerin, bahisçilerin ve oyuncuların en çok sevdikleri şeyleri devrim niteliğinde bir platformda yapabilecekleri bir gelecek yaratmayı hedefliyor. Sadece sosyal olarak etkileşime girmezler, aynı zamanda şeffaf ve merkezi olmayan bir şekilde birbirleriyle rekabet ederler. Bu, kullanıcıların platformundaki fantezi sporlarına ve diğer oyunlara katılarak para kazanmalarını sağlayan bir oyna-kazan platformudur.

OneTo11, her oyuncuya kendilerini kanıtlamak ve becerilerini sergilemek için aynı şans ve fırsatı vererek müşterisinin sadakatini ödüllendirir. OneTo11 platformundaki oyuncular, ücretli yarışmalara katılmadan bile kazanabilirler. Bu oyun, diğer oyna-kazan oyunlarından farklıdır çünkü kullanıcılar üç farklı şekilde para kazanabilirler:

  1. Yarışma kazançları: Oyuncular yarışmalara katılmak için kendi fantezi takımlarını oluştururlar ve sadece ilk %75’in içinde yer alarak para kazanırlar.
  2. Ağ komisyonu: Oyuncular, benzersiz bir kod kullanarak diğer akıllı telefon kullanıcılarını OneTo11 platformuna yönlendirebilir. Yönlendirmeleri ücretli yarışmalara katıldığında, oyuncular yarışma ücretlerinin %1,5’ini kazanırlar.
  3. Yönlendirme geliri: OneTo11 platformunun kullanıcıları, tavsiyelerinin yönlendirmelerinden kazanabilir. OneTo11, kullanıcılarını ağda 11’e kadar yönlendirme düzeyiyle ödüllendirir.

Nakamoto OyunlarıAmaç, kripto cüzdanı olan herkese platformdaki çok çeşitli oyna-kazan oyunlarına erişim sağlamaktır. Bu erişimle, büyük ve sürdürülebilir gelirler elde edebilirler. Şirket, dünyanın her yerinden oyuncuların haftalık ödül havuzları için yarışacağı ve bu oyunlardan kazançlı ödüller kazanacağı bir şirket içi oyun paketi başlatacak.

Geliştiriciler ayrıca kazan-kazan oyunlarını platformda oluşturabilecek ve dağıtabilecek ve oyunlarının para kazanma yönü üzerinde kontrol sahibi olacaklar. Bu, uygulamaların Google Play Store veya Apple App Store’da nasıl başlatıldığına benzer.

Ölümsüz Oyunlar harika oyun projeleri üzerinde çalışan yetenekli bir oyun geliştiricileri havuzu tarafından oluşturulmuş bir platformdur. Ticari kart oyunları (TCG’ler) ve tahsil edilebilir kart oyunları motorları geliştirdiler ve şu anda klasik TCG’lere benzersiz bir yaklaşım olan American Gothic’i geliştiriyorlar. Bu oyunda, insanlar “Arena”, “Tournaments”, “Lands” ve “Multiplayer” gibi çeşitli benzersiz oyun modlarının sunulduğu bir Amerikan gotik ortamına dayanan dört yarışla oynuyorlar. Daha büyük bir çok oyunculu alana sahip klasik kule savunma türünün bir yorumu olan Fantasy Defense, platformda geliştirilmekte olan bir başka oyun.

Immortal Games’teki adamlar, oyun endüstrisinin oyun içi varlıkların gerçek mülkiyeti konusunda bir devrim geçirdiğine inanıyor ve bu yönde ilerliyorlar.

Zoru denemek NFT tabanlı ve Polygon blok zinciri tarafından desteklenen bir nişancı oyunudur. Tryhards’ta oyuncular, sadece oyunu oynayarak karakterlerini ve silahlarını riske atabilir, savaşabilir, üretebilir ve geliştirebilir. Fanatics olarak bilinen bu karakterler ve silahlarının tamamı NFT tabanlıdır. Oyuncular, oyun güçlerini yükseltmek için toplayabildikleri kadar çok Fanatik toplamak zorundadırlar ve bu bir oyna-kazan oyunu olduğundan, platformun yerel $TRY jetonlarını stake etmek ve oynamaya devam etmek için parasal bir teşvik olduğu anlamına gelir.

Son düşünceler

Oyna-kazan oyunları yeni ortaya çıkıyor olsa da, ortalıkta dolaşacaklar ve uzun süre popülerliğin tadını çıkaracaklar gibi görünüyorlar. Oyuncuların yeni dijital varlıklar yaratmalarına, oyunun altyapılarını kullanarak ticaret yapmalarına ve diğer kripto para birimleri ve fiat para birimleri için kolayca satılabilecek sanal oyun içi para birimleri kazanmalarına izin verilir.

Geçmişte, çevrimiçi bir topluluğun dinamiklerini destekleyen birçok oyun vardı, ancak finansal gelir elde etme yeteneği ekleyerek, kazan-kazan oyunları toplulukları çok daha aktif hale getiriyor. Niş hala genç, bu nedenle uzun vadede faydalı olabilecekleri için bu oyna-kazan projelerine göz kulak olmak faydalı olabilir.

Bu yazı yatırım tavsiyesi veya tavsiyesi içermemektedir. Her yatırım ve ticaret hamlesi risk içerir ve okuyucular bir karar verirken kendi araştırmalarını yapmalıdır.

Burada ifade edilen görüş, düşünce ve görüşler yalnızca yazara aittir ve Cointelegraph’ın görüş ve görüşlerini yansıtmaz veya temsil etmez.

Evan Luthra fahri doktora sahibi bir teknoloji girişimcisi ve blockchain uzmanıdır. merkezi olmayan ve dağıtılmış sistemlerde. Evan, Influencive’ın “30 Yaş Altı Kendi Koşullarına Göre Hayat Yaratan En İyi 30 Girişimci” listesinde yer aldı. Şirketleri StartupStudio ve Iyoko, yarının şirketlerine yatırım yapıyor ve yardımcı oluyor. Evan, dünya çapında çeşitli üniversitelerde ve konferanslarda öne çıkan bir konuşmacıdır.