Blog Haber

Blok zinciri teknolojisi, üçlü A oyunlarını meta veri kaynaklarına nasıl getirebilir?

Blok zinciri teknolojisi, üçlü A oyunlarını meta veri kaynaklarına nasıl getirebilir?
Bu haber 08 Kasım 2021 - 3:02 'de eklendi ve 6 views kez görüntülendi.

Loot ve The N Project gibi mantar olmayan token tabanlı projeler, Metaverse’e olan ilginin tüm zamanların en yüksek seviyesine çıkmasına yardımcı oldu ve blockchain’in sonunda kitlelere ulaşacağı umutlarını yeniden yükseltti. Olacak mı, yoksa tarih tekerrür etmeye mi mahkum? Sorun şu ki, halkın hayal gücünü yakalayan şeyler, temeldeki platformların performansını sonuçta düşüren ve giriş engellerini her zamankinden daha fazla yükselten şeylerle aynı şeyler. Bu makalede, bu sorunların kalıcı olarak ele alınmasına yardımcı olmak amacıyla bu dinamiği yaratmaktan sorumlu olan temel sorunları keşfedeceğim.

Temel sorun, eski blok zinciri teknolojisinin – özellikle Ethereum’un – Metaverse’in yeni kullanıcılara katılmasını engelleyen girişe büyük engeller getirmesidir. Bu sorunlar, ağ kullanıcılarının ağ kullanımlarını statik olarak fiyatlandırmasına izin verilmemesi nedeniyle daha da kötüleşir.

Maymunlar ve penguenler pahalıdır

Popüler NFT pazaryerlerini kullanmak için gereken ücretler sinsi bir sorun olabilir, çünkü projeler genellikle bu maliyetleri, kâr etme potansiyellerine ilişkin çoğu zaman gerçekçi olmayan beklentilerle kullanıcıya yükler. Etherscan’a hızlı bir bakış, proje başına ödenen işlem ücretlerinin akıl almaz derecede yüksek değerini ortaya çıkarır. Bored Ape Yacht Club ve Pudgy Penguins gibi projeler, kullanıcılarına akıllı sözleşmeleriyle etkileşim kurmak için sırasıyla 106.7 ve 111.4 Ether (ETH) ödedi. Kombine olarak, bu iki projenin kullanıcıları tek başına yaklaşık 1 milyon dolar işlem ücreti ödemek zorunda kaldı!

Axie Infinity, gerçekten NFT tabanlı mı?

Ama şu var ki: Bu projeler aslında NFT tabanlı oyunlar değil! Axie Infinity’de oyuncular, NFT olarak uygulandıkları için tam olarak diğer oyunculara satılabilecek veya kiralanabilecek küçük yaratıklarla savaşabilir ve üretebilirler. Axie Infinity’yi gerçekten NFT tabanlı bir oyun için harika bir örnek yapan şey budur. Sorun şu ki, bir oyun gerçekte NFT’lerden ve blok zinciri tabanlı bir varlığın faydalarından ne kadar fazla yararlanırsa, kullanıcıların o kadar fazla ETH ücreti ödemesi gerekir.

Bu oyunların hem ticaret hem de üreme yönleri, Ethereum blok zincirinde işlem ücretlerine tabidir. Axie Infinity, işlem ücreti olarak 15.000’den fazla ETH ödedi, bu da kabaca 60.000.000$’a denk geliyor! Bu, geliştiricilerin ürünlerini geliştirmek için harcayabilecekleri paradır, ancak daha da önemlisi, kullanıcıların hem Axie Infinity’den hem de diğer oyun geliştiricilerinden daha fazla dijital varlık satın almak için harcayabilecekleri paradır.

Yeni kullanıcılar ve yayıncılar için yakalama-22

NFT çılgınlığından etkilenen birçok yeni kullanıcı, kendi NFT’lerini listelemek için doğrudan OpenSea gibi bir pazar yerine gider. İdeal bir dünyada, bu harika bir kullanıcı deneyimi sunarak saflara başka bir blockchain savunucusu eklemek için harika bir fırsat olacaktır. Ne yazık ki, şu anda OpenSea’de satılık bir ürünü listelemekle ilgili işlem ücreti yaklaşık 0,1 ETH veya yaklaşık 400 dolar. Bu, insanlara fütüristik bir teknoloji kullandıklarını düşündüren türden bir kullanıcı deneyimi değil!

Bu saçma ücretler, yalnızca bu blok zinciri çılgınlığının neyle ilgili olduğunu bulmaya çalışan yeni kullanıcılara zarar vermekle kalmaz, aynı zamanda daha büyük işletme varlıklarını blok zincir platformlarının üzerine inşa etmekten caydırır. Ürünlerinin son tüketicisi oyun içi silah kaplamalarını takas etmek için yaklaşık 100 dolardan fazla ödemek zorunda kalacaksa, büyük video oyunu yayıncıları neden NFT birlikte çalışabilirliğini video oyunlarına eklesinler? Elbette hiçbir tüketici, takas edilmesi temel oyundan daha pahalıya mal olan oyun içi NFT varlıkları konusunda heyecan duymaz.

Büyük bir video oyunu yayıncısının oyuncu tabanı için bu blok zinciri işlem ücretlerini karşılama arzusu olsa bile, bu ücretler yine de aşırı derecede pahalı olacak ve oyunun yaşam döngüsüyle orantılı olarak artacaktır. Etkili bir şekilde, bu oyun yayıncısı, oyunlarının tekrar değeri arttıkça cezalandırılacaktı! Blok zincirlerin mevcut işlem fiyatlandırmasıyla ilgili bu eksiklikler göz önüne alındığında, video oyunu geliştiricilerinin ve yayıncılarının blok zinciri kullanarak oyun içi varlıkların dijitalleştirilmesine kafa kafaya atladığını görmememiz şaşırtıcı değil.

Ücretsiz blok zincirleri

Açıkçası, eski blok zincirlerinde mevcut NFT tabanlı oyunlarda önemli sorunlar var. Bunun nedeni, büyük ölçüde, yeni kullanıcıların benimsemesini engelleyen ve video oyunu yayıncılarını oyunlarına NFT varlıklarını uygulamaktan caydıran işlem fiyatlandırma mekanizmalarıdır. Ne yazık ki, oyun içi varlıkların sahipliğini izlemek için blok zinciri kullanan üçlü A video oyunu başlıklarını görmeye yakın değiliz. Tüketicilerin veya yayıncıların ücrete dayalı bir blok zincirinde işlem yapma maliyetini karşılaması çok maliyetli olacaktır.

Ancak umut var. Bir blok zincirinin kullanıcı deneyiminden ücretleri ortadan kaldırmak mümkündür. Steem blok zinciri (Justin Sun tarafından düşmanca ele geçirmeyi engellemek için ünlü olarak Hive’a dahil edildi) 2016’daki başlangıcından bu yana ücretsiz bir modelle çalışıyor. En başarılı blok zinciri tabanlı oyunlardan biri olan Splinterlands, ücretten yararlanıyor. -Steem’in daha az özellikleri ve şimdi Hive, muhteşem bir etkiye sahip.

İlgili: Blok zincirinin benimsenmesini sağlamanın tek yolu hissizleşmek

Bu blok zincirlerinde yer alan çözümün özü, Ethereum gazı gibi bir şey yerine işlem ücretlerini “ödemek” için tüketilen ve bir kullanıcıdan (örneğin, bir geliştirici) başka bir kullanıcıya (bir oyuncu gibi).

İşlemlerin maliyetini karşılamak için bir belirteç türevinin kullanılması, oyun geliştiricilerinin ağ kullanımlarını zaman içinde statik olarak fiyatlandırmasına olanak tanır. Bu biraz kafa karıştırıcı geliyorsa endişelenmeyin; Açıklayacağım.

Bir an için, Axie Infinity’nin kullanıcıları bakiyelerini harcamaya zorlamak yerine böyle bir token türevinden yararlanan ücretsiz bir blok zincirinin üzerine inşa edilip edilmediğini düşünün. Durum böyle olsaydı, geliştiriciler oyun için ihtiyaç duyacakları ağ bant genişliğiyle orantılı olarak belirli bir miktarda yerel para birimi satın alabilir ve ardından ağ kaynaklarını yeni kullanıcılara devredebilirdi.

Büyümeyi körüklemek

Yeni başlayanlar için, devredilen kaynakları alan yeni kullanıcıların Eksenlerini değiştirebilmelerine ve oyun içi akıllı sözleşmelerle sıfır işlem ücreti karşılığında etkileşime girmelerine izin verecekti. Bu, daha sonra, oyuncular oyunu oynama maliyetinden caydırılmayacağından, oyunun oyuncu tabanını doğal olarak büyütmesine izin verecektir. Giriş engelini azaltacak, ekosisteme daha fazla yeni oyuncu yönlendirecek ve oyun içi varlıklara olan talebi artıracaktır.

Böyle bir ücret yapısı, oyun yayıncılarının ve geliştiricilerinin tutarlı ağ kullanımı için tek seferlik sabit bir maliyet ödemesine izin verebilir. Ethereum’da, Axie Infinity gibi oyunlar için büyük bir sorun olan – Kasım 2021 itibariyle yaklaşık 60.000.000 $ – işlem başına ödeme yaparsınız. Elbette, kullanıcı token türevi bittiğinde ne olur? Başladıkları yere geri dönmeyecekler mi? Eh, zamanla yenilenirse olmaz!

İlgili: NFT mayın tarlasında gezinme: İlk kez alıcılar için kolaylaştırılmalıdır

Belirteçlerin kendisinden değil, belirtecin bir özelliğinden bahsettiğimiz için, önemli ekonomik sonuçlar olmadan istediğimiz herhangi bir şekilde programlanabilir. Bu mülkün amacı, değeri değiştirmek değil, ağ kullanımını motive etmekve buna göre dizayn edilebilir. Kullanıcıların sürekli olarak daha fazla jeton satın almaya zorlanmasını istemiyorsak, o zaman tek yapmamız gereken jeton özelliğinin zaman içinde yenilenmesini sağlamaktır, bu da bize aradığımız statik fiyatlandırmayı ve teorik olarak sınırsız işlemi verir. kullanıcı için! Sonuç olarak, Axie Infinity gibi bir oyunun tek seferlik bir satın alma işlemi yapması ve bir daha asla işlem ücreti ödememesi veya oyuncu bazında ödeme yapmaması gerekir.

Kaynaklar, yayıncı veya geliştiriciden doğrudan aktif oyuncuya veya kullanıcı tabanına sürekli olarak devredilebilir, bu da oyunculara ücretsiz akıllı sözleşme etkileşimleri sağlar ve esasen NFT oyun alanı içinde 60.000.000 dolarlık bir verimsizliği çözer.

Mevcut ücrete dayalı işlem yapısı, toplu kabul için doğrudan bir tehdit oluşturuyor. Koinos Group’ta biz, ilk tüketici dostu blok zincirini yaratmanın yanı sıra, büyük kuruluşların bu son teknolojiyi benimsemeyle ilgili maliyetleri daha iyi fiyatlandırmasına olanak tanıyacak bir çözüm için çalışıyoruz.

Bu yazı yatırım tavsiyesi veya tavsiyesi içermemektedir. Her yatırım ve ticaret hamlesi risk içerir ve okuyucular bir karar verirken kendi araştırmalarını yapmalıdır.

Burada ifade edilen görüş, düşünce ve görüşler yalnızca yazara aittir ve Cointelegraph’ın görüş ve görüşlerini yansıtmaz veya temsil etmez.

Thomas clement İnsanların insanlığa fayda sağlamak için blok zincirinden yararlanmalarına yardımcı olmaya adanmış bir blok zinciri geliştirme şirketi olan Koinos Group’ta bir blok zinciri analistidir.