Blog Haber

Blockchain tabanlı oyun ekonomilerinin gelecek olmasının 5 nedeni

Blockchain tabanlı oyun ekonomilerinin gelecek olmasının 5 nedeni
Bu haber 08 Kasım 2021 - 0:58 'de eklendi ve 6 views kez görüntülendi.

Bir kayanın altında yaşamamış olan herkes muhtemelen oyun endüstrisinin mutlak bir yırtık içinde olduğunun farkındadır. COVID-19 pandemisinden büyük ölçüde yararlanan sektörlerden biri.

Bununla birlikte, ortalama yatırımcı aşağıdaki büyüme rakamlarından haberdar olmayabilir:

  • Küresel oyun pazarı şu anda 180 milyar dolar değerinde – dünya çapında en hızlı büyüyen eğlence biçimi. Referans olarak, küresel film endüstrisi 100 milyar dolar değerinde ve tüm Kuzey Amerika sporlarının toplamı yıllık gelirler açısından 73 milyar dolar.
Küresel oyun pazarı geliri. Kaynak: Bloomberg, Pelham Smithers, GamingScan.com
  • Uzmanlar, çevrimiçi oyunların çevrimiçi yayıncılarının sayısının 2025 yılına kadar bir milyara yükseleceğini tahmin ediyor – bugün dokuz kişiden biri.
  • 2018’de Amerika Birleşik Devletleri’nde en çok izlenen dört spor etkinliğinden üçü, geleneksel spor etkinlikleri bile değildi. E-spor etkinlikleriydi. Örneğin, League of Legends şampiyonası, AFC Şampiyonasından 30 milyon ve NCAA Futbol Şampiyonasından 45 milyon daha fazla izlendi.
Amerika Birleşik Devletleri’ndeki ESports izleyicileri. Kaynak: MBA@Syracuse
  • Travis Scott, geçtiğimiz Nisan ayında popüler oyun platformu Fortnite’da canlı performans sergiledi. TechCrunch ve GamesIndustry.biz başına 12,3 milyondan fazla görüntüleme aldı ve Scott’a 20 milyon doların üzerinde bir gelir sağladı.

Peki burada neler oluyor ve bu büyüme nereden geliyor?

Bunun çoğunu basitçe teknolojinin yükselişine ve üstel büyümeye bağlayabiliriz. Teknoloji, nasıl iletişim kurduğumuzu, nasıl bir araya getirdiğimizi, bilgiyi nasıl oluşturup tükettiğimizi, değeri nasıl aktardığımızı ve çevrimiçi toplulukları nasıl oluşturduğumuzu dönüştürmeye devam ediyor.

Starbucks’ın eski CEO’su Howard Shultz, kahve dükkanı konseptiyle “üçüncü bir fiziksel alan” fikrini popülerleştirdi. İnsanların ofis dışında ve evde bir araya gelmek için “üçüncü bir alana” ihtiyaç duyduğuna inanıyordu. Cevap Starbucks’tı.

Aynı kavramın bugün genç nesiller arasında da uygulandığını görüyoruz. Yeni paylaşılan alan dışında dijitaldir ve buna meta veri deposu denir. Bu günlerde çocukların giderek daha fazla takıldığı yer burası. Arkadaşlarıyla buluşmak için oraya giderler. müzik dinleyin veya video oyunları oynayın. Bunu dijital toplulukların bir sonraki yinelemesi olarak düşünebiliriz: AOL sohbet odaları, ardından Myspace. Facebook ve son olarak metaverse.

Artık metaverse’de konserlerimiz var. Burning Man dijitalleştirildi. Ve biz daha yeni başlıyoruz.

oyun tarihi

İlk video oyunları 50’lerin sonlarında çıktı – Pong’a benzer basit bir tenis oyunu. Daha sonra, 1977’de Atari icat edildi. Nintendo, 80’lerin başında Mario Bros, The Legend of Zelda, Donkey Kong vb. ile popüler oyunlar yayınlamaya başladı.

İş modelinin yıllar içinde önemli ölçüde değiştiğini belirtmek önemlidir. Örneğin GameStop’ta bir oyun için 60 dolar ödüyorduk ve yola çıktık. Sınırsız oyun ile tek seferlik bir maliyetti. Oyunlar, Hollywood filmlerinin nasıl tanıtılacağı ve yayınlanacağına benzer şekilde yayınlandı. Gelirlerin %90’ı ilk iki haftada gelirdi.

Bu model artık çıktı. Freemium modeli geldi. Kullanıcılar ücretsiz oynuyor ve becerilerini geliştirmek, avatarları giydirmek, silah satın almak, animasyonları geliştirmek vb. için oyun içi satın alımlar yapmaya teşvik ediliyor. Bunu bugün Roblox, Fortnite ve diğer popüler oyunlarda görüyoruz.

Bu, oyun yapımcıları için çok daha karlı bir modeldir, çünkü kullanıcılarını arkadaşlarıyla rekabet etmek için meşgul eder ve her zaman yükseltir. Oyun içi bir avatar, kullandıkları silah ve sahip oldukları görünümler aracılığıyla metaverse’de genç nesiller arasında sosyal sinyalleşmenin gerçekleştiği bir dünyaya doğru ilerliyoruz. Geleceğe Hoşgeldiniz.

Oyunlar neden blok zincirlere taşınacak?

  • Günümüzde oyun, duvarla çevrili veri ağlarında gerçekleşiyor. Bu, kullanıcıların oyun içi varlıklarına (dış görünümler, avatarlar, yetenekler vb.) sahip olamayacakları anlamına gelir. Platform onlara sahip. Axie Infinity, bu modeli bozuyor çünkü kullanıcılar, Axie’de değiştirilemez jetonlar (NFT’ler) gibi varlıklarına sahipler ve bunları kâr için serbest bir pazar/oyun ekonomisinde satabiliyorlar. Aşağıda, bu yılın Mayıs ayından bu yana Axie Infinity kullanıcıları tarafından kazanılan gelirlerin bir görünümü verilmiştir:
Axie Infinity toplam geliri. Kaynak: Token Terminali

Token Terminali başına yıllıklandırılmış gelirler 2,7 milyar dolar bu açık ve izinsiz ödemeli oyna blockchain oyunu için. Önemli not: Blockchain teknolojisi, kullanıcıların oyun içi varlıklarına sahip olabilecekleri araçtır. Bugün kullanılan teknolojide bu mümkün değil.

  • Blok zincirler, oyun ekonomilerinin organik olarak oluşmasını sağlar. Kullanıcılara oynamaları için ödeme yapılabilir. Yine, Axie Infinity burada yükü yönetiyor. Axie kullanıcıları, oynamaya başlamak için Axie NFT’leri ve AXS yerel jetonunu almak için yatırım yaparlar. Oradan, kazanılan jetonlar diğer kripto varlıkları veya fiat vb. ile değiştirilebildiğinden, oynayarak/rekabet ederek SLP jetonunu kazanabilirler. Filipinler’deki birçok kullanıcı, sadece Axie Infinity oynayarak normal aylık maaşlarının birkaç katını kazanıyor, hepsi COVID-19’un getirdiği ekonomik sıkıntı sırasında, ki bu oldukça havalı. Size şunu sorayım: Blockchain’de bir oyun oynamak için para alabilecek olsanız ve blockchain olmayan bir oyunda oynamak için para almasanız, hangisini seçerdiniz? Charlie Munger’ın dediği gibi: “Bana teşvikleri gösterin, size sonucu göstereyim.”
  • Herkese açık blok zincirler herkese açıktır ve izinsizdir. Cep telefonunuz ve internet bağlantınız var mı? Harika, katılabilirsiniz. Bu, özellikle Amerika Birleşik Devletleri dışında yaşıyorsanız, günümüzün kapalı veri mimarisinde gerçekten böyle çalışmaz. Sadece bir blok zincirine katılmakla kalmaz, aynı zamanda gelir elde edebilirsiniz.. Akıllı telefon kullanımı, gelişmekte olan pazarlarda 4G ve 5G teknolojisinin büyümesiyle genişlemeye devam ederken, yakın gelecekte daha fazla kullanıcının kripto ve blok zinciri tabanlı oyunlara erişmesini beklemeliyiz.
  • Açık protokoller çöker ve mevcut teknolojilerin maliyetini düşürür. Genel blok zincirleri açık protokollerdir. Ethereum açık bir protokoldür. Herkes Ethereum üzerinde oyun kurabilir. Bunu yaparak, temel olarak işletme ve sermaye maliyetlerinin çoğunu Ethereum temel katman blok zincirine dış kaynak sağlamak, yani girişimciler için bir oyuna başlamanın çok daha kolay olduğu anlamına gelir. Düşük giriş engelleri rekabeti artırır. Bu sonuçta son kullanıcılara fayda sağlar. Bu oyunu tarihte defalarca gördük. Blok zincirleri, açık kaynak teknolojisinin bir sonraki yinelemesidir.
  • ademi merkeziyetçilik. Blok zincirleri açık ve izinsiz olduğundan, herkes bunları inşa edebilir. Bu, Ethereum, Solana, Cosmos vb. gibi çeşitli birinci katman blok zincirlerinin üzerine inşa edilmiş blok zincir oyunlarının olduğu bir gelecek beklememiz gerektiği anlamına gelir. Kullanıcılar oyunları kolaylıkla değiştirebilecek ve görünümleri, avatarları veya silahları biçimindeki NFT’ler gibi varlıkları. Bu bugün mümkün olmayan bir şey. Ayrıca, kullanıcılar isterlerse NFT varlıklarını kâr için takas edebilecekler, yoksa NFT’ler oluşturmak isterler mi? Devam edin – bunu yapmak için bir oyun platformuna sahip olmanız gerekmez.

Oyun ekonomileri gelecek ve bunlar blok zincirlerinde gerçekleşecek.

Burada ifade edilen görüşler ve görüşler yalnızca yazara aittir ve Cointelegraph.com’un görüşlerini yansıtmayabilir. Her yatırım ve ticaret hamlesi risk içerir, karar verirken kendi araştırmanızı yapmalısınız.